• português (Brasil)
    • español
    • English
  • English 
    • português (Brasil)
    • español
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • UNILA | Produção Científica
  • PC - Artigos de Periódicos
  • View Item
  •   DSpace Home
  • UNILA | Produção Científica
  • PC - Artigos de Periódicos
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Vivendo livros Latino-Americanos na Tríplice Fronteira: recoleta e anlises dos dados na pesquisa-ação nas Bibliotecas Escolares nas Zonas Rurais

Thumbnail
View/Open
Artigo publicado em revista (301.6Kb)
Date
2018
Author
Ahumada, Tatiana Vega
Cortez, Mariana
Metadata
Show full item record
Abstract
Este artigo apresenta e discute os relatos da prática docente de dois professores sobre as abordagens de leitura literária na Escola San Agustín em Ciudad del Este, Paraguai. Foram realizadas entrevistas, observações do espaço da biblioteca para compará-las com o plano de ensino e o Plano Nacional de Leitura. É enfatizado que os professores assimilam livros didáticos como livros de literatura e não se dedicam a encorajar a leitura literária como espaço de prazer.
 
This article presents and discusses two teachers’ teaching practice stories regarding approaches to literary reading at San Agustin School in Ciudad del Este, Paraguay. Interviews were carried out also, library space observations to compare them with teaching plan and the National Reading Plan. It is emphasized that teachers assimilate textbooks as literature books and teachers do not dedicate themselves to encouraging literary reading as a space of pleasure.
 
Este articulo presenta y discute las narraciones de la practica docente de dos profesores acerca de los abordajes hacia la lectura literaria en la escuela San Agustín en Ciudad del Este, Paraguay. Fueron realizadas entrevistas, observaciones del espacio bibliotecario para ser comparadas con los planes de enseñanza y el Plan Nacional de Lectura. Se enfatiza que los profesores asimilan los libros didácticos como libros de literatura y estos no se sienten capaces de enfrentarse a la lectura literaria como espacio de placer.
 
URI
http://dspace.unila.edu.br/123456789/5815
Collections
  • PC - Artigos de Periódicos

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV