• português (Brasil)
    • español
    • English
  • English 
    • português (Brasil)
    • español
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • UNILA | Biblioteca Digital de Trabalhos de Conclusão de Curso
  • BDTCC1 - Graduação
  • TCC - História - Licenciatura
  • View Item
  •   DSpace Home
  • UNILA | Biblioteca Digital de Trabalhos de Conclusão de Curso
  • BDTCC1 - Graduação
  • TCC - História - Licenciatura
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Levantamento de Documentação sobre o Uso de Filmes no Ensino de História na América Latina

Thumbnail
View/Open
Artigo de conclusão de curso (261.8Kb)
Date
2019-07-15
Author
Butzen, Gabriel Antonio
Metadata
Show full item record
Abstract
O artigo propõe um levantamento bibliográfico sobre a temática do filme no ensino de História na América Latina. Em um primeiro momento da investigação, foram levantados 51 textos que tratavam do assunto. Após o fichamento os textos foram tipificados em três tipos conforme seu perfil de estudo: 1.Investigativos; 2.Mistos; 3.Prescritivos. Em um segundo momento, os textos também foram tipificados conforme o tipo de aprendizagem histórica expressavam, sendo elas: 1.Tradicional; 2.Operacional; 3.Narrativa. Por fim, construiu-se um acervo digital que permite a consulta dos trabalhos para novos estudos.
 
The article proposes a bibliographical gathering about the film in the teaching of History in Latin America. In a first moment of the investigation, 51 texts that dealt with the theme was gathered. After the annotations of the texts were typified in three types according to its study profile: 1.Investigative; 2.Mixed; 3.Prescriptive. In a second moment, the texts were also typified as the type of historical learning adopted by their authors, being them: 1.Traditional; 2.Operational; 3.Narrativist. Finally, a acquis was built with the works
 
El presente artículo propone um levantamiento bibliografico sobre la ensenãnza de historia y cine en Latino America. En un primer momento de la investigación, fue levantado 51 textos que trataban sobre el tema. Después del fichamento los textos fueron tipificados en tres tipos de acuerdo con su perfil de estudio su:1.Investigativos; 2.Mixtos; 3.Prescriptivos. En un segundo momento, los textos también fueran tipificado conforme el tipo de aprendizaje histórica asumido por sus escritores, siendo ellos:1.Tradicional;2.Operacional;3.Narrativos. Por fin, se construyó un acervo con los trabajos
 
URI
http://dspace.unila.edu.br/123456789/5366
Collections
  • TCC - História - Licenciatura

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV