• português (Brasil)
    • español
    • English
  • English 
    • português (Brasil)
    • español
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • UNILA | Biblioteca Digital de Trabalhos de Conclusão de Curso
  • BDTCC2 - Especialização
  • Ensino de Ciências e Matemática para Séries Finais - Ens. Fundamental
  • View Item
  •   DSpace Home
  • UNILA | Biblioteca Digital de Trabalhos de Conclusão de Curso
  • BDTCC2 - Especialização
  • Ensino de Ciências e Matemática para Séries Finais - Ens. Fundamental
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

A (Inter) Relação da matemática e a química: uma visão pontual de alunos do 1º ano do ensino médio

Thumbnail
View/Open
Monografia de Especialização (573.8Kb)
Date
2016
Author
Barboza, Anne Karoline Assis
Metadata
Show full item record
Abstract
Em um ambiente escolar a (inter)relação entre disciplinas é um desafio para professores e alunos, uma vez que é necessário fazer com que um tema aborda - em determinada disciplina - tenha uma conexão direta com uma ou mais disciplinas curriculares. Assim, o presente trabalho teve como tema norteador analisar a importância dos conteúdos de Matemática inseridas na Química e verificar preliminarmente a perspectiva, sob essa relação, por parte dos alunos do 1o ano do Ensino Médio. Observou-se que boa parte dos estudantes possuem uma noção da importância destas duas disciplinas, mas que para eles a relação entre elas ocorre de maneira desconectada. Como consequência, a essa desconexão, somada a dificuldade em matemática, promove direta e indiretamente no aluno um aumento na dificuldade e no interesse em aprender à química.
 
In a school class, the relationship between disciplines is a challenge for teacher and students, because it is necessary to make that an approached theme, in particular discipline, has a direct connection with one or more curriculum subjects. Thus, this work was guiding theme to analyze the importance of math content inserted in chemistry and check preliminarily, in this respect, by the students of the 1st year of high school. It was observed that most of the students have a sense of the importance of these two disciplines, but that for them the relationship between the mathematics and chemistry is disconnected. As consequence, the disconnection, added to that the mathematical difficulty, cause the student an increase in difficulty and interest in learning chemistry.
 
URI
http://dspace.unila.edu.br/123456789/1758
Collections
  • Ensino de Ciências e Matemática para Séries Finais - Ens. Fundamental

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV