• português (Brasil)
    • español
    • English
  • English 
    • português (Brasil)
    • español
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • UNILA | Biblioteca Digital de Trabalhos de Conclusão de Curso
  • BDTCC2 - Especialização
  • Ensino de Ciências e Matemática para Séries Finais - Ens. Fundamental
  • View Item
  •   DSpace Home
  • UNILA | Biblioteca Digital de Trabalhos de Conclusão de Curso
  • BDTCC2 - Especialização
  • Ensino de Ciências e Matemática para Séries Finais - Ens. Fundamental
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Modelagem matemática como ferramenta de ensino

Thumbnail
View/Open
Monografia de Especialização (840.3Kb)
Date
2016
Author
Santos, Marcos de Abreu dos
Metadata
Show full item record
Abstract
O presente trabalho aborda a prática da Modelagem Matemática, concebida numa perspectiva de Ensino Matemática. Inicialmente, apresentamos algumas concepções de Modelagem Matemática, destacando algumas considerações para a sala de aula e a perspectiva de Modelagem de (BIEMBENGUT & HEIN, 2005), principal referencial teórico-bibliográfico dessa pesquisa. Nossa metodologia de pesquisa qualitativa contempla a sugestão de uma Atividade de Modelagem Matemática ao tema voltado para estudantes do 9o ano do Ensino Fundamental: A Planta Baixa de uma Casa. As Considerações Finais do nosso trabalho apontam que o desenvolvimento de Atividades de Modelagem Matemática contribui para o repensar de um ensino voltado para uma aprendizagem diferenciada, motivadora, situada, interessante e com significados reais para os estudantes, além de fomentar nesses estudantes uma formação integral em seus aspectos sociais, culturais, críticos e relacionais.
 
This paper presents a study that addresses the practice of Mathematical Modeling, designed in Mathematics Education perspective. Initially, we present some mathematical modeling concepts, highlighting some considerations for the mathematics classroom and the prospect Modeling (BIEMBENGUT & HEIN, 2005), the main theoretical and bibliographic references of our research. Our qualitative research methodology includes the suggestion of a Modeling Activity Mathematics the subject aimed at students of the 9th grade of elementary school: The Floor Plan of a house. The Final Remarks of our study show that the development of mathematical modeling activities contributes to the rethinking of a targeted education for differentiated learning, motivating, located, interesting and real meaning for students, and encourage these students a comprehensive training their social, cultural, critical and relational.
 
URI
http://dspace.unila.edu.br/123456789/1756
Collections
  • Ensino de Ciências e Matemática para Séries Finais - Ens. Fundamental

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV